Wat wil ik meegeven? Waar gaat het heen? Wat heb ik te bieden? hoe vol is het valies? ... Bon voyage.

uit 1957 tot 1998 (klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

Oorlog

1957

 ´╗┐Lagereschool, er werd  veel  aan expressie gedaan, het manneke (ik dus) was al vroeg met de verschrikkingen des levens bezig, meer in de zin van observeren dan als deelnemer.

klompen

1962

  klompen (houtskool) en hond (pen)  oefening  op H'sumse VrijeAcademie, in het verstilde atelier van Stolp. Waar het blokken op stillevens, verhouding een betekenis kreeg.  

Vouwen

1963

GrafischeSchool, voor druk technieken  enz.  huishoud apparaten, letters, kaders, letterzetten, cmyk, matrijzen Pantonen, duplo… 4x1 enz.

Leeuw

1964

  Rex tekenschool veel technieken enz. en hoe je staande te houden in het wereldje waar  reclamewerk  hetzelfde was als ellebogenwerk.  

Volvo

1964

   Allerlei  tekeningen voor diverse  merken  Reclamebureau Meyer, waar vele serieuze ondernemingen campagnes lieten maken. Waar ik over het plafond liep, en een film studio iets te hoog gegrepen was.  

Astrit

1965

  In het Alom bekende Handorff die haar zolders open stelde voor de  Vrije  Academie laren, waar schilderen en tekenen en kunstbegrippen in het Singer door Pierre J werden bijgebracht.   

touch

1965

   eerste  touch  art portret... later is dat meer uitgediept. hier was het nog zonder de directe  touch van het model. Al wel met de vingers op het doek gebracht, met de kleur als uitgangs punt voor emotie.  

Makker

1966

 Huisje boompje  beestje  het gezin deed haar intrede. Hoewel het leger aan mij trok, was mijn verantwoordelijkheid ten opzichte van de burgerbevolking groter dan de vermeende fors die de druk op balans (of koude oorlog) als zaligmakend zag, ik weigerde. 

Op bank

1970

 Mijn exgenoot met/in een groot licht  rust  en ruimtelijke omgeving. In dat zo hectische Amsterdam, ik werkte toen voor een vormgevers bureau in de grotestad. 

gevoel

1967

   Hoewel ik veel   abstracte  werken maakte was het niet precies mijn stijl, door de vele invloeden van gebeurtenissen geven de stemming wisselingen een te verward beeld om de betekenis van het werk later terug te vinden.        

CityA

1972

   de  eerste  installatie is een feit ... mijn behoefte voor frummelen, huis verbouwen, autotechniek enz. deed mijn als vanzelf werken aan meer dan een schilderij.   

Boekenweek

1975

 Honderden  boeken  lay-outs heb ik bij uitgeverij uniepers vervaardigd waaronder veel kunstboeken en ik vaak opstap was met grote kunstenaars, fotografen, componisten en andere artiesten. (leerzaam) Bon voyage 

HopHop

1979

   Zeefdruk techniek  ontbrak  nog aan het geluk, er is altijd wel een plek in een stad als A'dam waar ze een workshop hebben, als je tenminste ongeschonden door de relletjes kon komen.  

Oneliner

1980

  De oneliners deden hun   intree  vanwege de layout's voor de boeken zodat de lithograven wisten wat ze moesten doen… vele duizenden one-liners waren achteraf een mooi oefen materiaal.   

kinderen

1984

Hoewel mijn kinderen, juist niet  de   hype  voor het 'merk' als alles zaligmakend zagen heb ik ze toch voor een dergelijk bord geplaatst, de schatten. Sorry. 

KloteOorlog

1994

 Toen ik deze (detail) ansicht  kaart  maakte en wilde uitgeven. ontplofte Rob en Mickey, beide verloren veel. Het leek mij toen niet gepast deze kaart toen op de markt te brengen… (de Guemica met zonder voeten)  PS de ansichtkaart valt onder grafisch design, en kan alleen (in zijn geheel) op een informatie pagina geplaatst worden, waardoor hij dus niet getoond kan worden...  Wellicht zal ik later een dergelijke pag. maken, maar geïnteresseerden kunnen hem op cards.boomerang.nl vinden.

TouchArt

1994

 Touch Art is een door mij ontwikkelde manier van schilderen, waarbij ik het traditionele  kijken  heb uitgeschakeld. Met mijn linkerhand touch ik het model welke ik niet zie, tegelijkertijd schilder ik met mij rechterhand de kleuren die ik ervaar. Door deze interactie ontstaan de gevoelsportretten. 

Vrouwen

1998

Na mijn scheiding ontmoette ik  veel  mooie vrouwen, en was schilderen en tekenen een natuurlijke drang. Reeksen van werken zijn in die tijd ontstaan.